Formarea Continua on-line

Deoarece Formarea Continua a cadrelor didactice, tinde sa devina on-line, scopul forumului este acela de a oferi consiliere in domeniu.


Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Metode de studiu on-line

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Metode de studiu on-line la data de Lun Aug 23, 2010 12:46 am

Admin

avatar
Admin
Metode de studiu on-line
Curricula unui curs on-line trebuie construită în aşa fel încât să genereze dialog între cursanţi. Pe timpul discuţiilor on-line participanţii adună informaţii şi le trimit pentru a primi comentarii, critici şi a discuta mai mult pe marginea lor. Pentru a genera acest tip de informaţie, cursanţii trebuie să caute informaţia şi în afara materialului indicat. Discuţia în sine este şi ea un mod de a învăţa.
Metodele de diseminare şi prelucrare a informaţiei care pot fi utilizate într-un mediu on-line sunt prezentate mai jos :
Manualele :
Sunt folosite în următoarele moduri:
1. împărţiţi pe fragmente şi daţi câte un fragment fiecărui cursant;
2. împărţiţi pe capitole şi daţi fiecărei echipe câte un capitol;
3. puneţi întrebări care să-i determine pe studenţi să rezume cele citite sau
cereţi-le să vină cu întrebări pe baza celor citite;
4. organizaţi o activitate care să aplice cele citite de studenţi.
Beneficii
• studenţii nu au nevoie de echipament auxiliar pentru a utiliza
materialele;
• studenţii pot oricând să se întoarcă la sursă şi să îşi completeze
informaţiile;
• unii studenţi au nevoie de copii pentru a putea să studieze.
Software interactiv
Beneficii
• materialul poate fi folosit pentru studiul în ritm propriu;
• materialul video poate fi discutat în cadrul cursului;
• materialul poate conţine mici tutoriale pentru abilităţi specifice pe care
studenţii trebuie să le aibă şi apoi să le aplice în exerciţii.
Aspecte
• studenţii trebuie să aibă la dispoziţie softul pentru a lucra cu el
• studenţii trebuie să ştie cum să folosească soft-ul respectiv
Articole din web:
Fiecare participant găseşte articole diferite în internet, le citeşte le rezumă, şi
le comentează. Unii pot alege să găsească ei înşişi articolele şi să critice
părerile colegilor lor.
Beneficii
• oferă studenţilor posibilitatea de a alege pe ce temă anume să se axeze
pentru a-şi controla propria experienţă de învăţare;
• cantitatea de informaţie pe care o pot accesa studenţii este nelimitată;
• studenţii învaţă şi practică abilităţi de cercetare : căutare sintetizare,
demonstrare a ceea ce a fost învăţat şi integrarea celor învăţate în
vechile cunoştinţe şi deprinderi.
Chat:
Acestea sunt discuţii sincrone între doi sau mai mulţi participanţi.
Beneficii
• chatul săptămânal anexat unui curs oferă un mediu în care creşte
interacţia între participanţi;
• şedinţele de sfaturi pot fi ţinute în chat şi astfel studenţii pot primi
răspuns pe loc la problemele lor.
Aspecte:
• numai chatiştii experimentaţi pot urmări mai multe canale de gândire
simultan;
• este dificil de coordonat o sesiune la care participă toţi studenţii.
Studiul de caz
Studiul de caz ajută la aplicarea teoriei în situaţiile reale curente.
Beneficii
• această activitate generează gândirea critică şi utilizează stilul
studenţilor de a rezolva probleme.
Proiectele de grup
Studenţilor li se poate cere să conducă interviuri, să caute informaţie.
Împreună cu grupul pot compara şi opune informaţiile dezvoltând astfel un
raport sau un plan de proiect.
Beneficii
• informaţiile culese pot fi aplicate în lecţiile on-line;
• acest gen de activitate stimulează învăţarea cooperativă.
Filmuletele
Fiecare participant găseşte videoclipuri diferite în internet, le citeşte le rezumă, şi
le comentează. Unii pot alege să găsească ei înşişi videoclipurile şi să critice
părerile colegilor lor.
Beneficii
• oferă studenţilor posibilitatea de a alege pe ce temă anume să se axeze
pentru a-şi controla propria experienţă de învăţare;
• cantitatea de informaţie pe care o pot accesa studenţii este nelimitată;
• studenţii învaţă şi practică abilităţi de cercetare : căutare sintetizare,
demonstrare a ceea ce a fost învăţat şi integrarea celor învăţate în
vechile cunoştinţe şi deprinderi.(acelasi lucru si pentru Podcasturi)

Vezi profilul utilizatorului http://e-formare.forumulmeu.ro

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum