Formarea Continua on-line

Deoarece Formarea Continua a cadrelor didactice, tinde sa devina on-line, scopul forumului este acela de a oferi consiliere in domeniu.


Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Standard pentru tutor on-line

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Standard pentru tutor on-line la data de Lun Aug 23, 2010 12:49 am

Admin

avatar
Admin
Tutorul este o persoană avizată, de încredere şi cu multă experienţă, care
este preocupată de dezvoltarea şi educarea altor persoane în formare.
Daloz (1990, 223) a subliniat faptul că tutoriatul efectiv este similar cu
activitatea de a-l ghida pe cursant.
Relaţia de tutoriat cere alocarea unui timp special de lucru, activitate în
beneficiul cursanţilor, formatorilor şi al institutiei furnizoare de formare.

Standardul profesiei de tutor (in varianta americana)

1. Tutorii sunt persoane cu abilităţi didactice deosebite.
Tutorii demonstrează interes faţă de parcursul de învăţare al cursanţilor
lor şi pot asigura succesul în învăţare al acestora
2. Tutorii deţin abilităţi deosebite de comunicare pentru a sprijini
dezvoltarea plenară a cursanţilor.
Aceste capacităţi includ abilitatea de a asculta cu atenţie, de a pune
întrebări care duc către noi înţelesuri, angajarea efectivă în rezolvarea
cooperativă de probleme şi oferirea de critici cu scop mobilizator,
îndrumări privind utilizarea eficientă a timpului.
3. Tutorii demonstrează respect faţă de rolul unic de tutor.
Tutorii ajută la sprijinirea, dezvoltarea şi evaluarea abilităţilor celor
îndrumaţi. Ei demonstrează atitudine etică şi abilităţi de comunicare
interpersonală pentru a dezvolta o relaţie de încredere şi pentru a-şi
păstra rolul de persoană resursă.
4. Tutorii demonstrează abilităţi organizatorice avansate necesare în
stabilirea şi întreţinerea unei relaţii productive de tutoriat.
Tutorii ajută în cadrul programului lor de activitate dezvoltarea unui
repertoriu complex de abilităţi şi deprinderi, evaluează permanent
nevoile cursanţilor pentru a stabili noi jaloane de dezvoltare, ajută la
dobândirea unei atitudini reflective faţă de ce s-a dobândit şi la crearea
obişnuinţei de autoevaluare permanentă.
5. Tutorii demonstrează implicare faţă de problemele institutiei ca
şi comunitate profesională de învăţare.
Tutorii contribuie la îmbunătăţirea mediului institutional în scopul
sprijinirii învăţării continue şi dezvoltării de noi perspective academice.
6. Tutorii manifestă interes faţă de propria practică şi sunt
permanent la curent cu noutăţile în domeniu.
Tutorii caută îmbunătăţirea permanentă a practicilor lor, apreciază
criticile constructive ca răspuns la eforturile lor, sunt angajaţi în procese
sistematice de analiză bazate pe nevoile cursanţilor lor, nevoile
institutionale şi standardele profesiei lor.

Standard pentru WBT Tutore (adaptat la tutoriat)
http://www.wbtworld.net/files/wbt/Needs%20Analysis/WBT%20Competencies/Romanian/Inventar%20preliminar%20competente%20WBT-ro.doc

Vezi profilul utilizatorului http://e-formare.forumulmeu.ro

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Subiecte similare

-

» Cod HTML pentru Flashscore

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum