Formarea Continua on-line

Deoarece Formarea Continua a cadrelor didactice, tinde sa devina on-line, scopul forumului este acela de a oferi consiliere in domeniu.


Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Aspecte ale mediului de invatare on-line

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Aspecte ale mediului de invatare on-line la data de Lun Aug 23, 2010 1:24 am

Admin

avatar
Admin
Intelegerea mediului virtual de invatare

Cel ce se inscrie intr-un curs la distanta, primeste materialul de studiu pe suport de hartie, instructiunile si o parola pentru a accesa siteul web unde se gaseste cursul. Poarta de intrare in curs devine ecranul computerului, iar comprehensia mediului virtual in care sunt plasate elementele si resursele cursului constituie primele nevoi ale cursantului. In acest scop strategia de suport poate imbraca mai multe variante.
Planul siteului permite vizualizarea structurii ierarhice a cursului si localizarea continuturilor si a resurselor.
Tur ghidat al meniurilor si accesibilitatii.
Ghidul parcursurilor de invatare este o resursa care prezinta cursul cursantului, obiectivele invatarii, materialul, metodele de lucru, evaluare si suportul tutoral oferit.
Sectiunea de ajutor este locul in care se ofera suport tehnic, suport pentru navigatie si suport pentru folosirea instrumentelor de comunicare.
Suportul tehnic explica modul de configurare al computerului, precizeaza informatiile referitoare la navigatorul necesar, specifica pluginurile cerute si furnizeaza un ajutor pentru folosirea softurilor utilizate in timpul cursului. De asemenea poate contine si un tutorial de familiarizare a cursantilor cu cautarea pe Internet.
Suportul de navigatie include planul siteului, si modul de navigare in curs. Explica intelesul iconurilor folosite, butoanelor, rolul barei de defilare sau a unui link.
Suportul de comunicare prezinta instrumentele care leaga tutorul de cursanti. Contine de asemenea descrierea utilizarilor specifice ale acestor instrumente (sincrone sau asincrone).


Nevoi de ordin informativ

Se refera strict la aspecte ce tin de activitatea tutorala ca : facilitarea lucrului in echipa, primirea notelor la primele lucrari, modificari de date ale examenelor.

Nevoi de ordin cognitiv

Fac referire la suportul de care au nevoie cursantii in timpul achizitiei de cunostinte. Altfel spus prin clarificarea si explicarea materiei, tutorul le sprijina invatarea.
Nevoi de ordin metodologic

Acest tip de nevoi are legatura cu explicarea manierei de rezolvare a exercitiilor, realizarea unui studiu de caz, rezolvarea unei probleme sau de redactare a unui text.

Nevoi de ordin motivational

Motivatia este motorul invatarii. Cursantul trebuie sa gaseasca alaturi de tutore un sprijin solid pe plan motivational. Deseori cursantii se simt decurajati si au nevie de suport, incurajari, felicitari, aprecieri. In acest punct de vedere, instrumentele de comunicare pe care le utilizeaza tutorul pot ajuta intretinerea motivatiei de studiu.

Vezi profilul utilizatorului http://e-formare.forumulmeu.ro

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum