Formarea Continua on-line

Deoarece Formarea Continua a cadrelor didactice, tinde sa devina on-line, scopul forumului este acela de a oferi consiliere in domeniu.


Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Competente TIC profesori

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Competente TIC profesori la data de Lun Aug 23, 2010 2:24 am

Admin

avatar
Admin
Competente tehnice si tehnologice V

Respectand Standardul de Formare Continua, capitolul V care se refera la Abilitati de operare cu TIC, am detaliat aceste competente sumare cu elemente de practica la clasa
Standardul de formare continua in profesia didactica presupune la capitolul “Competente tehnice si tehnologice” cateva deprinderi si notiuni de utilizare a computerului, si TIC la clasa, precum si cateva deprinderi de operare pe computer.
Vom porni de la enumerarea acestor cerinte pentru a putea dezvolta punctual acest program de formare.
V. Competenţe tehnice şi tehnologice
• Utilizarea calculatorului în procesul instructiv-educativ;
Calculatorul poate fi utilizat ca instrument sau resursă:
ca instrument
- utilizarea MS Word
- utilizarea MS Excel
- utilizarea MS Power Point
- utilizarea programului Paint / MS Photo Editor
- utilizarea programului Front Page Express
- utilizarea programului NetMeeting
- utilizarea Internet Explorer
ca resursă:
- documente salvate pe HDD
- documente de pe dischetă
- documente de pe CD
• aplicaţii descărcate de pe web
Exersarea schemelor de acţiune în vederea dobândirii / perfecţionării deprinderilor practice;
Operarea echipamentului de bază şi al celui specific ( de exemplu proiectoare LCD, scannere, laserdisc player,
aparate video, calculatoare grafice pentru matematică, tastaturi MIDI pentru muzică ; scanere şi aparate de
fotografiat fixe, digitale sau camere video în cazul artelor vizuale). Folosirea acestui echipament pentru a sprijini
procesul de instruire şi cercetare specific domeniului de studiu.
• Exersarea schemelor de acţiune în vederea dobândirii / perfecţionării deprinderilor practice;
FORMULAREA OBIECTIVELOR OPERATIONALE
……………………………….
• Folosirea TIC la clasa modifice situatia de invatamant frontal.
• Profesorul se afla din ce in ce mai putin in fata elevilor sai.
• Trebuie sa stapaneasca bine manipularea computerului, trebuie sa gereze situatiile din clasa care se plaseaza intr-un nou registru de comportamente si atitudini si relatii intre diversi actori
• In fata postului de lucru, elevii lucreaza singuri sau in grupuri.
• TIC schimba rolul profesorului acesta devenind persoana resursa si insotitor, pozitie in care nu mai este detinator de cunoastere absoluta
• Schimbarea rolului elevului in acela de agent al propriei invatari dezvoltandu-si mai multa autonomie si mai multa responsabilitate
• Trecerea de la pedagogia traditionala frontala la cea bazata pe proiect
• Trebuie tinut cont in distribuirea operatiilor ca elevii nu lucreaza toti la aceeasi viteza si nu intampina aceleasi dificultati. De asemenea trebuie stiut ca nu au nici aceleasi centre de interes.
• pe baza planificarii intocmite si a curriculei existente, precum si a continutului manualului sa se realizeze o cautare amanuntita inainte de inceperea anului scolar.
• trebuie realizat un repertoriu de linkuri si teme care apoi sa poata fi folosite la lectiile predate.
• admitand ca totul a fost realizat ca mai sus, vine ora la care exista resurse internet pentru predare.
• nu se merge cu clasa in fata computerului si se deschide siteul si se incepe predarea deoarece acest fapt duce la bulversarea completa a activitatii.
• inaintea orei se realizeaza studiul amanuntit al siteului utilizat in predare.
• pentru siguranta se copiaza pe HDD si pe discheta, admitand ca Internetul merge prea lent si se pierd timpi pana se deschide siteul.
Dupa analiza siteului se realizeaza o fisa de lucru individuala care se distribuie elevilor in functie de nivelul de abilitati operare TIC:
a) schema grafica in SaveScreen a siteului cu explicatii de denumire a componentelor si de utilizare a acestora
b) explicitarea structurii adresei web si a necesitatii respectarii sintaxei web
c) explicitarea notiunii de Home page si a strucuturii interne a acesteia
d) mentionarea operatiilor de mouse si tastatura in navigatia in site
e) specificarea paginilor de interes, modului de vizualizare si a elementelor cautate in ele
f) traducerea cuvintelor cheie necesare intelegerii continutului
test de comprehensie continut a fiecarei pagini studiate conform cu obiectivele lectiei de predare
• Conceperea şi utilizarea materialelor /mijloacelor de învăţare;

Vezi profilul utilizatorului http://e-formare.forumulmeu.ro

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum