Formarea Continua on-line

Deoarece Formarea Continua a cadrelor didactice, tinde sa devina on-line, scopul forumului este acela de a oferi consiliere in domeniu.


Nu sunteti conectat. Conectati-va sau inregistrati-va

Componentele cursului on-line

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos  Mesaj [Pagina 1 din 1]

1 Componentele cursului on-line la data de Lun Aug 23, 2010 12:33 am

Admin

avatar
Admin
Componentele cursului online
(Curs de iniţiere generală)
• Introducere
• Prezentarea cursului
• Descrierea cursului
• Scopuri şi obiective
• Structura cursului
• Cerinţele cursului
• Activităţi săptămânale şi subiecte
• Comunicare

Introducere

1. Cursul va fi prezentat pe scurt pe pagina Web: scop, finalităţi, abilităţi
necesare, structură, examene, bibliografie
2. Prezentarea formatorului sau a echipei de program de formare
3. Programul de contact al tutorului
4. Cerinţe tehnice pentru a urma cursul on-line

Prezentarea cursului

1) Citiţi pagina:
- structura paginii Web a platformei de invatare, sectiuni
2) Completaţi autoprezentarea respectând liniile generale (formular tip)
3) Citiţi îndrumările specifice relativ la materialele cursului pe care le
găsiţi la rubrica Despre tutoriat pe acest site. Vă rog să citiţi toate
materialele conexe acestei pagini.
4) Recitiţi pagina de prezentare a tutorului , programa şi calendarul.
5) Completaţi biografia şi testul de cunostinte si competente TIC dinaintea cursului
Dacă aveţi probleme sau întrebări sau aveţi nevoie de ajutor pentru a începe
cursul, contactaţi-l pe tutor.

Descrierea cursului

Cursul are o durată determinată, incluzând orientarea on-line. Participanţii
vor petrece cel puţin 10 ore pe săptămână lucrând la acest curs, timpul însă
va depinde de implicarea individuală, de nevoile şi abilităţile de studiu ale
fiecăruia. Programul asincron oferă flexibilitate, loc unde şi când să poată
studia participanţii, să interacţioneze cu materialele, cu colegii, cu tutorul.
Participanţilor li se cere să se logheze în curs, minimum de 3 ori pe
săptămână, dar, în funcţie de desfăşurarea discuţiilor, probabil se vor loga de
5-7 ori pe săptămână.

Subiectele prezentate în acest curs sunt :
1. punct de vedere despre formarea la distanţă;
2. exemple de bune practici din alte tari
2. rolul şi responsabilităţile cursantului on-line;
3. roul tutorului şi caracteristicile unui curs reuşit on-line;.
4. strategii de a promova comunicarea şi colaborarea on-line;
5. conversia curriculei de formare la mediul on-line.
Scopuri şi obiective
Scopuri :
1. să ofere tutorilor on-line posibilitatea de a experimenta studiul on-line
din perspectiva cursantului;
2. să modeleze abilităţile şi metodele tutorului;
3. să dezvolte o înţelegere funcţională a naturii şi importanţei studiului online
în contextul educaţiei contemporane;
4. să ofere participanţilor elementele cheie ale unui curs on-line;
5. să discute rolurile şi responsabilităţile cursantului în clasa on-line;
6. să discute rolul tutorului în studiul on-line şi să identifice trăsăturile
unui tutor de succes;
7. să identifice strategiile de promovare a colaborării şi comunicării în
clasa on-line.
Obiective:
În cadrul discuţiilor pe cale asincronă participanţii:
• vor identifica abilităţi şi responsabilităţi necesare ca cursanţii să înveţe bine on-line.
• vor identifica abilităţi şi responsabilităţi necesare ca tutorii să predea bine on-line
Structura cursului
Cursul are o structură modulară, care este consistentă. Designul cursului este bazat pe principiile învăţării colaborative şi participării active, ale cooperării şi rezolvării de probleme.
Cerinţele cursului
• Completaţi descrierea înainte de începerea cursului.
• Citiţi lecţiile tutorului, introducerile şi lecturile recomandate din web.
• Răspundeţi săptămânal la întrebările relative la documentele de studiu din web.
• Dezvoltaţi discuţii pozitive şi utile cu colegii de curs relativ la conţinutul cursului.
• În fiecare modul comentaţi o resursă web sau dezvoltaţi o întrebare suplimentară pentru a fi discutată în plen.
• Scrieţi un sumar al itemilor cheie achiziţionaţi în fiecare săptămână şi modul în care se aplică la domeniul de studiu (sau predare).
• Completaţi un proiect final la care veţi adapta un segment din curriculareală la cea virtuală.

Subiecte şi activităţi săptămânale
Modul 1: Învăţarea online
Activităţi : citiţi articolele recomandate, răspundeţi la discuţiile din forum,criticaţi o resursă web, scrieţi un raport săptămânal de studiu
Modul 2 : Formatorul virtual
Activităţi : citiţi articolele recomandate, răspundeţi la discuţiile din forum,
criticaţi o resursă web, scrieţi un raport săptămânal de studiu
Modulul 3 : Adaptarea curriculei la mediul on-line
Activităţi : citiţi articolele recomandate, răspundeţi la discuţiile din forum,
criticaţi o resursă web, scrieţi un raport săptămânal de studiu
Modulul 4: Comunitatea virtuală
Activităţi : citiţi articolele recomandate, răspundeţi la discuţiile din forum,
criticaţi o resursă web, scrieţi un raport săptămânal de studiu , pregatiţi-vă
de proiectul final.

(extras din Ghid de tutoriat on-line - Nicolin Catalina , 2002, Editura Ase)

Vezi profilul utilizatorului http://e-formare.forumulmeu.ro

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus  Mesaj [Pagina 1 din 1]

Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum